Plnohodnotné 55 minútové lekcie v pohodlí tvojho domova.

Cvič ráno, cvič na obed alebo večer, cvič vtedy, keď chceš ty, kedy to tebe vyhovuje. Stopni si cvičenie, keď ťa niečo vyruší a potom sa k nemu vráť. Vyskúšaj si nové cvičenia, ktoré si vždy chcela vyskúšať. Bohatá ponuka cvičení bez potreby náradia, alebo so špeciálnym náradím, ktoré si môžeš u nás zapožičať. Nové videá pridávané každý mesiac. 

 

Lekcie bez náradia

Nepotrebuješ žiadne náradie alebo len to, čo nájdeš doma.

  • Joga
  • Work Out Joga
  • TABATA
  • FitBox (bez totemu)
  • Total Body Work

 

Špeciálne lekcie s náradím

 

  • PUMP It (potrebuješ činky a step)
  • ALPINNING (potrebuješ Alpitrek)
  • JUMPIMG (Potrebuješ trampolínu)

 

 

Ako to funguje? Zaregistruj sa, a uhraď poplatok 15 Eur na číslo účtu, ktoré ti príde v maily. Do 12 hodín po obdržaní poplatku ti odomkneme videá, ktoré budeš mať dostupné počas 1 mesiaca od zaplatenia. 4 dni pred vypršaním paušálu ťa upozorníme, že vyprší a môžeš si zaplatiť na ďalší mesiac.

Prihlásenie Registrovať
  

 

TOTO VŠETKO NA TEBA ČAKÁ


 
 
 
 
   

 

Prečo je dobre merať svoj výkon?

 Meraním svojho výkonu dokážeme jednoznačne povedať, do akej miery sme v daný čas poctivo „makali“. Niekedy mám horší deň, niekedy lepší, niekedy sa mi chce a inokedy menej. Meraním svojho výkonu dokážem objektívne posúdiť, ako sa mi daný tréning chcelo :-) Meranie výkonu nám podáva spätnú väzbu. No a veľmi dôležitým aspektom merania výkon je motivácia. Ak v reálnom čase vidím, ako si stojím, akú prácu moje telo vykonávam, toto ma motivuje k vyšším výkonom. Môžem porovnávať s predchádzajúcim tréningom, môžem sa porovnávať s kamarátkou...

A pozor, to bez ohľadu na moju fyzickú kondíciu. Meriame prácu, ktorú naše telo odvedie, takže či som „moletka“ alebo profesionálny športovec, meraný výkon môže byť rovnaký, pretože telo odviedlo rovnakú prácu. Ako je to možné?

Predovšetkým je treba sa zamyslieť čo chceme merať. Chceme merať výkon, ktorý sme podali, prácu, ktoré naše telo vykonalo, alebo chceme merať športový výkon, teda ako ďaleko, vysoko sme skočili, za aký čas sme prebehli vzdialenosť a podobne....

Áno, ak nie som profesionálny športovec, šport je pre mňa aktivita, pri ktorej sa odreagujem, zlepšujem svoj aktuálny fyzický stav alebo chcem zhodiť niekoľko kíl, tak ma zaujíma môj fyzický výkon, teda akú prácu moje telo vykonalo.

Ako meriame výkon?

Jeden z objektívnych spôsobov ako merať fyzický výkon je prostredníctvom srdcového pulzu, ktorý jednoznačne indikuje, do akej miery sa v danej chvíli organizmus namáha. A pozor, teraz tu nejde o to, kto je do akej miery fit, kto je do akej miery štíhly alebo plnší. Obaja môžu podávať rovnaký fyzický výkon, teda ich organizmus môže pracovať rovnako usilovne, aj keď ich športový výkon bude iný. Mňa ale zaujíma práve ten fyzický výkon.

 V súčasnom športe existujú dve technológie merania výkonu na základe srdcového pulzu.

  1. Absolútne najpresnejší je za pomoci pulz-metra ktorý sníma elektrický potenciál samotného srdca. Je to totožný princíp, ktorý sa využíva v medicíne, a ktorý možno poznáte pri vyšetreniach EKG.
  2. Menej presný, ale viac rozšírený je súčasťou rôznych športtesterov a je založený na systéme presvietenia kože až na úroveň žíl, kedy športtester meria prietok krvi v žilách. K vyhodnoteniu je použitý zložitý algoritmus. Tento spôsob nie je tak presný, pri dlhodobom meraní však poslúži celkom spoľahlivo.

 Poďme si popísať výhody a nevýhody oboch metód.

  1. V prípade merania pomocou hrudného pásu sa dá za nevýhodu považovať to, že hrudný snímač pulzmetra môže niekomu pôsobiť obmedzujúco, a taktiež aj potreba druhého zariadenia, ktoré dokáže tento signál vyhodnotiť a podať nám ho v zrozumiteľných dátach. Väčšinou to býva smartfon, prípadne športové hodinky podporujúce túto funkciu. Taktiež dlhodobé meranie výkonu prostredníctvom hrudného pásu je krkolomné, asi by bolo nepohodlné mať hrudný pás na sebe celý deň, prípadne s ním aj spať. Takéto meranie sa používa práve na meranie športových výkonov počas tréningu. Teda hodinu, dve, možno tri. Pretože namerané hodnoty sú absolútne presné.
  2.  V druhom prípade je problém nepresnosť, respektíve oneskorenie. Niektoré testy uvádzajú kuriózne prípady, kedy pri jazde na bicykli do kopca tester ukazoval hodnoty na úrovni viac ako 90% maximálnej srdcovej frekvencie a pri jazde z kopca tester zdetekoval, že došlo k poklesu srdcovej frekvencie až po niekoľkých kilometroch…. Logicky to vyplýva z technológie, ktorá je na meranie použitá, a ktorá má svoje hranice. Na druhej strane testy ukázali, že pri dlhodobých meraniach sú priemerné výsledky celkom uspokojivé. Dlhodobé merania chápme 24 hodinový cyklus. K nesporným plusom tejto technológie patrí relatívny komfort. Zvlášť pri dlhodobom meraní. Tester mám pripnutý na zápästí, v ničom ma neobmedzuje a taktiež nepotrebujem ďalšie zariadenie k vyhodnoteniu výsledkov. Pozor ale, ak chceme aby meranie bolo čo najpresnejšie, je potrebné mať tester pomerne dosť utiahnutý na zápästí, aby LED diódy presvietili pokožku dostatočne, čo môže niekedy byť trošku nepohodlné.

 

U nás v SCJ používame presnú metódu merania výkonu pomocou hrudného pásu a špeciálnej technológie zobrazovania aktuálneho výkonu v reálnom čase na obrazovke tak, aby ťa motivovala. Po každej takejto lekcii ti taktiež pošleme na mail podrobnú správu o tvojom výkone. Túto službu ponúkame exkluzívne ako jediný v Žiline a ako jedno z mála fitness centier skupinových lekcií na Slovensku. Služba je zadarmo na vybraných lekciách, ktoré nájdeš v rozvrhu lekcií označené s poznámkou (Meranie výkonu).

Návštevy: 30